Ekonomia na co dzień

Jak bezpiecznie korzystać z aplikacji banku i bankowości internetowej? Poradnik

Jeszcze dekadę temu wizyta w banku oznaczała kolejkę, okienko, pieczątkę i podpis długopisem na plastikowej podkładce z logo. Dziś – to kilka kliknięć na ekranie telefonu. Nowoczesne aplikacje bankowe pozwalają nie tylko na sprawdzenie salda czy przelew, ale też na zastrzeżenie karty, zawarcie umowy kredytowej, zakup biletu komunikacji miejskiej, opłacenie mandatu, a nawet… zamówienie pizzy. Bankowość mobilna to wygoda w czystej postaci. Ale wygoda – jak wiadomo – potrafi usypiać czujność. A wtedy o pomyłkę czy wyciek danych nietrudno.

W tym artykule przyglądamy się nie tylko korzyściom z używania aplikacji bankowych, ale też realnym zagrożeniom, o których warto wiedzieć. Pokażemy, jakie zabezpieczenia stosują banki i co możemy zrobić sami, żeby nie paść ofiarą cyberprzestępców. Bo to, że mamy „telefon z Face ID” nie oznacza jeszcze, że jesteśmy odporni na phishing, malware i… własną nieuwagę.

Wyciek danych? To nie scenariusz z filmu, to polska codzienność

Pomyśl… co otrzymuje osoba niepowołana, która ma dostęp do Twojej aplikacji bankowej? Zyskuje wszystkie dane o Tobie (adres, PESEL, dowód osobisty), ma pełny dostęp do konta i wgląd do rachunków i lokat, może sprawdzić ostatnio wykonywane przelewy, spisać numery kart płatniczych, wykonać błyskawiczny przelew na telefon BLIK, zmienić limity, odblokować nową linię kredytową, sprawdzić stan konta i je wyczyścić. Może też zmienić hasło do bankowości elektronicznej. Krótko mówiąc, może wszystko… A zanim złożysz odpowiednie zawiadomienie do banku, może być za późno.

Nie trzeba szukać daleko, by natknąć się na przykłady spektakularnych wycieków danych – również tych powiązanych z bankowością. Już w 2020 – służby cyberbezpieczeństwa zidentyfikowały próbę masowego phishingu podszywającego się pod popularne banki w Polsce, w tym PKO BP, ING, mBank i Santander. Przestępcy masowo wysyłali fałszywe wiadomości SMS i e-maile, które kierowały użytkowników na spreparowane strony logowania.

W innym przypadku z 2023 roku można było pobrać aplikację przypominająca wyglądem interfejs bankowy w sklepie Google Play przez kilka dni, zanim została zablokowana – zdążyła jednak wyłudzić dane logowania i kody autoryzacyjne od kilkuset użytkowników. To pokazuje, że nawet oficjalne źródła dystrybucji aplikacji nie gwarantują stuprocentowego bezpieczeństwa. A technologia cały czas się rozwija, a wraz z nią zwiększa się liczba możliwych zagrożeń, które bywają coraz subtelniejsze i trudniejsze do wychwycenia.

Jak banki zabezpieczają aplikacje mobilne?

Na szczęście – równolegle z rosnącym zagrożeniem – rozwijają się też technologie zabezpieczające. Dziś każda aplikacja bankowa wyposażona jest w szereg systemów mających chronić nas przed nieautoryzowanym dostępem. Kod PIN już nie wystarcza, żeby jeszcze lepiej chronić nasze finanse, systemy oferują również:

  • Logowanie biometryczne – do aktywacji aplikacji używane są np. logowanie odciskiem palca, skan twarzy lub skan tęczówki są już standardem.
  • Szyfrowanie danych – wszystkie dane przesyłane między urządzeniem a serwerem banku są szyfrowane protokołami takimi jak TLS.
  • Tokeny i hasła jednorazowe (OTP) – przy transakcjach np. z karty kredytowej pojawia się konieczność potwierdzenia operacji kodem SMS wysłanym na Twój numer telefonu lub powiadomieniem push.
  • Zabezpieczenia antyfraudowe – systemy uczące się (AI) analizują zachowania użytkownika i blokują podejrzane płatności i inne operacje.
  • Limitowane sesje logowania – aplikacje automatycznie wylogowują użytkownika po określonym czasie bezczynności.

Banki inwestują miliony w zabezpieczenia – ale, jak zawsze, łańcuch bezpieczeństwa jest tak silny, jak jego najsłabsze ogniwo. I najczęściej tym ogniwem… jesteśmy my sami.

Jak bezpiecznie korzystać z aplikacji bankowej?

1. Korzystaj tylko z oficjalnych źródeł

Nigdy nie pobieraj aplikacji bankowej z linków w SMS-ach czy reklamach. Zawsze instaluj ją bezpośrednio ze sklepu Google Play, App Store lub Huawei AppGallery. Jeśli masz wątpliwości – wejdź na stronę banku i stamtąd przejdź do odpowiedniego sklepu. Tylko w taki sposób możesz ją bezpiecznie aktywować i pobrać.

2. Aktualizuj system operacyjny i aplikacje

Zaktualizowane oprogramowanie to podstawa bezpieczeństwa. Wiele luk wykorzystywanych przez hakerów dotyczy przestarzałych wersji Androida, iOS lub samych aplikacji. Zadbaj o to, by zarówno system operacyjny, jak i aplikacja bankowa były zawsze aktualne.

3. Nie loguj się na cudzych urządzeniach ani z publicznego Wi-Fi

Kawiarnia, lotnisko, centrum handlowe – otwarte sieci Wi-Fi to łakomy kąsek dla cyberprzestępców. Jeśli musisz zalogować się do aplikacji mobile, żeby sprawdzić saldo, wykonać BLIK, sprawdzić limit, czy zrobić przelew, lepiej użyj własnego pakietu danych niż ryzykować przechwycenie danych logowania. Unikaj też logowania się na obcych urządzeniach – nawet jeśli należą do rodziny czy przyjaciół.

4. Dbaj o silne hasło – i nie powielaj go

Jeśli aplikacja wymaga ustawienia hasła, nie używaj kombinacji typu „1234”, „qwerty” ani „imię+rok urodzenia”. Lepiej wybrać silne hasło, czyli np. kombinację liter, cyfr i znaków specjalnych. Najlepiej, jeśli hasło do banku nie jest używane nigdzie indziej – ani w mediach społecznościowych, ani w sklepach internetowych.

5. Uważaj na phishing

Jeśli dostajesz wiadomość z prośbą o zalogowanie się do banku, potwierdzenie przelewu lub weryfikację danych – zatrzymaj się. Sprawdź adres nadawcy, nie klikaj w linki i nie odpowiadaj. Phishing to obecnie najczęstsza forma wyłudzania danych logowania. Banki nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła SMS-em lub mailem.

Czy bankowość mobilna jest bezpieczna?

Tak – pod warunkiem że korzystamy z niej świadomie. Nowoczesne systemy bankowe są projektowane z myślą o wysokim poziomie ochrony, ale nawet najbardziej zaawansowane zabezpieczenia nie ochronią użytkownika, który nie przestrzega podstawowych zasad ostrożności. To trochę jak z pasami bezpieczeństwa – same nie wystarczą, jeśli kierowca zasypia za kierownicą.

Warto więc traktować aplikację bankową jak cyfrowy portfel – z pełnym szacunkiem do jej zawartości. Chroń dostęp do swoich środków. Regularne sprawdzanie transakcji, kontrola ustawień bezpieczeństwa i stosowanie silnych haseł to nawyki, które powinny być równie oczywiste, jak zablokowanie drzwi mieszkania.

FAQ – Najczęściej zadawane pytania

Czy aplikacja bankowa może być zainfekowana wirusem?

Nie sama aplikacja, jeśli pochodzi z oficjalnego źródła – ale Twoje urządzenie może być podatne na ataki, jeśli masz zainstalowane złośliwe oprogramowanie lub nieaktualny system.

Czy można korzystać z aplikacji bankowej na tablecie lub drugim telefonie?

Tak, ale tylko na urządzeniach, które należą do Ciebie i są odpowiednio zabezpieczone – PIN-em, odciskiem palca lub hasłem. Unikaj korzystania z aplikacji bankowej na sprzętach firmowych lub współdzielonych.

Czy bank ma obowiązek zwrócić pieniądze po cyberataku?

To zależy. Jeśli bank uzna, że doszło do rażącego niedbalstwa po stronie klienta (np. ujawnienia hasła), może odmówić zwrotu środków. Dlatego tak ważne jest przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.

Co zrobić, jeśli podejrzewam, że ktoś zalogował się na moje konto?

Natychmiast skontaktuj się z infolinią banku, zablokuj dostęp do aplikacji (jeśli masz taką możliwość), a następnie zmień hasło i monitoruj rachunek pod kątem nieautoryzowanych operacji.

Źródła: 

  1. https://gdprhub.eu/index.php?title=UODO_%28Poland%29_-_DKN.5131.1.2024&utm
  2. https://www.welivesecurity.com/2017/12/11/banking-malware-targets-polish-banks/?utm
Kwota
0 ZŁ+

 

OKRES SPŁATY POŻYCZKI TO 30 DNI

  • Termin spłaty
  • Prowizja
    464.70
  • Odsetki
    17.70
  • Do spłaty
    3482.40
  • RRSO
    514 %

Kod rabatowy

×

Formularz informacyjny dotyczący kredytu konsumenckiego

KIM Finance Sp. z o.o.

  1. Imię, nazwisko (nazwa) i adres (siedziba) kredytodawcy lub pośrednika kredytowego
Kredytodawca: KIM Finance Sp. z o.o.
KRS 0000600780, REGON 363690880, NIP
7010545986
ul. Hoża 86/410, 00-682 Warszawa
Adres: ul. Hoża 86/410, 00-682 Warszawa
Numer telefonu: +48 22 388 64 44
Adres poczty elektronicznej: [email protected]
Numer faksu: NIE DOTYCZY
Adres strony internetowej: extraportfelpl.wpengine.com, www.lendon.com.pl
POŚREDNIK KREDYTOWY: CREAMFINANCE POLAND Sp. z o.o.
Adres: Al. Jerozolimskie 134, 02-305 Warszawa
Numer telefonu: +48 22-388-64-44
Adres poczty elektronicznej: [email protected]
Numer faksu: NIE DOTYCZY
Adres strony internetowej: extraportfelpl.wpengine.com,
www.lendon.com.pl

 

  1. Opis głównych cech kredytu
Rodzaj kredytu Pożyczka na dowolny cel konsumpcyjny
Całkowita kwota kredytu
Maksymalna kwota/suma (jeżeli nie przewidziano
maksymalnej kwoty) wszystkich środków pieniężnych, które zostaną Panu/Pani
udostępnione
{Loans.Amount} PLN
Kwotę pożyczki ustala się, uwzględniając regularne
dochody, bieżące zobowiązania kredytowe oraz historię kredytową.
Terminy i sposób wypłaty kredytu
W jaki sposób i w jakim
terminie otrzyma Pan/Pani środki pieniężne
Pożyczka wypłacana jest Pożyczkobiorcy przelewem na Rachunek Bankowy Pożyczkobiorcy niezwłocznie,
przy czym nie później niż w terminie 4 dni roboczych od momentu przesłania Pożyczkobiorcy informacji
o przyznaniu Pożyczki.
Czas obowiązywania umowy Pożyczka została udzielona na {Loans.Term} dni. Umowa Pożyczki zawarta jest na czas
określony do dnia spłaty Całkowitej Kwoty Pożyczki wraz z należnymi odsetkami, opłatami i prowizjami
wynikającymi z Umowy Pożyczki.
Zasady i terminy spłaty kredytu Pożyczkobiorca zobowiązany jest zwrócić kwotę Pożyczki, powiększoną o Prowizję i Odsetki kapitałowe,
wynikające z Umowy Pożyczki, poprzez wpłatę wymagalnych należności na Rachunek Bankowy do Spłaty w
terminie wskazanym w Umowie Pożyczki.

Termin spłaty pożyczki: {Loans.duedate_date}

Kwoty wpłacone przez Pożyczkobiorcę na rzecz Pożyczkodawcy będą zaliczane kolejno na poczet:

a). kosztów postępowania sądowego i egzekucyjnego, jeśli wystąpiły;

b). Odsetek za opóźnienie w płatności Pożyczki, jeśli wystąpiły;

c). Odsetek kapitałowych;

d). Prowizji;

e). kwoty Pożyczki.

 

Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta
Jest to suma wszystkich
środków pieniężnych, które kredytodawca udostępnia Panu/Pani oraz wszelkie koszty,
które zobowiązany/a będzie Pan/Pani ponieść w związku z umową o kredyt
Całkowita Kwota (do spłaty): {Loans.PLRepayable} zł

Na którą składają się:
Kwota Pożyczki: {Loans.Amount} zł
Prowizja:
{Loans.LoanFees}  zł
Odsetki: {Loans.InterestFees} zł

Kredyt wiązany lub w formie odroczonej płatności
– opis towaru lub
usługi:
– cena:
 NIE DOTYCZY
Wymagane zabezpieczenia kredytu
Zabezpieczenie jakie będzie Pan/Pani musiał/a
przedstawić w związku z umową o kredyt
 NIE DOTYCZY
Informacja czy umowa o kredyt przewiduje gwarancję spłaty całkowitej kwoty kredytu wypłaconej
na jej podstawie
Jeżeli zgodnie z postanowieniami umowy o kredyt płatności
dokonywane przez Pana/Panią nie są zaliczane do spłaty całkowitej kwoty kredytu, ale będą
wykorzystywane do zgromadzenia kapitału przez okresy i na zasadach określonych w umowie o kredyt lub
w umowie dodatkowej, to umowa o kredyt nie przewiduje gwarancji spłaty całkowitej kwoty kredytu
wypłaconej na jej podstawie
 NIE DOTYCZY

 

  1. Koszty kredytu
Stopa oprocentowania kredytu oraz warunki jej zmiany W przypadku udzielenia Pożyczki na warunkach promocyjnych i jednoczesnej terminowej spłaty Pożyczki
promocyjnej:

— odsetki kapitałowe: {Loans.InterestRate}% w stosunku rocznym

W przypadku udzielenia Pożyczki bez warunków promocyjnych lub naruszenia przez Pożyczkobiorcę
obowiązku terminowej spłaty Pożyczki promocyjnej:

— odsetki kapitałowe: {Loans.InterestRate} % w stosunku rocznym 

Odsetki kapitałowe naliczane są według stopy zmiennej w wysokości dwukrotności sumy stopy
referencyjnej Narodowego Banku Polskiego i 3,5 punktów procentowych, tj. dwukrotności odsetek
ustawowych wskazanych w art. 359 § 2 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz. U.
Nr 16, poz. 93, ze zm.) (odsetki maksymalne).

Odsetki kapitałowe naliczane są od kwoty kapitału Pożyczki, za każdy dzień korzystania przez
Pożyczkobiorcę z Pożyczki, począwszy od daty udostępnienia przez Pożyczkodawcę środków z tytułu
Pożyczki, do dnia poprzedzającego całkowitą spłatę Pożyczki, przy czym podstawą do ich obliczenia
jest aktualna wysokość kwoty Pożyczki pozostającej do spłaty.

W przypadku obniżenia wysokości stopy odsetek maksymalnych w rozumieniu art. 359 § 2 oraz § 2¹
Kodeksu cywilnego, wysokość stopy Odsetek kapitałowych ulega obniżeniu do aktualnej wysokości stopy
odsetek maksymalnych. W przypadku podwyższenia wysokości stopy odsetek maksymalnych, wysokość stopy
Odsetek kapitałowych Pożyczki ulega podwyższeniu do aktualnej wysokości stopy odsetek maksymalnych.
W przypadku zmiany wysokości stopy Odsetek kapitałowych w czasie obowiązywania Umowy będącej
wynikiem zmiany wysokości odsetek maksymalnych, Pożyczkobiorca niezwłocznie otrzyma od
Pożyczkodawcy, na trwałym nośniku, informację o tej zmianie.

Rzeczywista roczna stopa oprocentowania – Jest to całkowity koszt kredytu
ponoszony przez konsumenta, wyrażony jako wartość procentowa całkowitej kwoty kredytu w stosunku
rocznym przedstawiona aby pomóc Panu/Pani w porównaniu oferowanych kredytów
W przypadku udzielenia Pożyczki bez warunków promocyjnych lub naruszenia przez Pożyczkobiorcę
obowiązku terminowej spłaty Pożyczki promocyjnej:

 

RRSO = {original_apr} %

 

W przypadku udzielenia Pożyczki na warunkach promocyjnych i jednoczesnej terminowej spłaty Pożyczki
promocyjnej:

 

RRSO = {apr} %

*Założenia przyjęte do obliczenia rzeczywistej rocznej stopy oprocentowania:

a) Umowa Pożyczki będzie obowiązywać przez czas, na który została zawarta oraz że Pożyczkodawca i
Pożyczkobiorca wypełnią zobowiązania wynikające z Umowy w terminach określonych w tej Umowie;

b) datą początkową będzie data wypłaty Pożyczki;

c) odstępy czasu między datami używanymi w obliczeniach wyrażone będą w latach lub w ułamkach roku,
przy czym rok liczy 365 dni;

d) wynik obliczeń podaje się z dokładnością do co najmniej jednego miejsca po przecinku, przy czym
jeżeli cyfra występująca po wybranym przez obliczającego miejscu po przecinku jest mniejsza niż 5,
cyfrę tę pomija się, gdy zaś jest większa albo równa 5, cyfrę poprzedzającą zwiększa się o 1;

e) RRSO oblicza się zgodnie ze wzorem matematycznym zamieszczonym w Załączniku do Ustawy o kredycie
konsumenckim;

f) stopa oprocentowania Pożyczki, prowizje i opłaty są niezmienne przez cały okres obowiązywania
Umowy.

Reprezentatywny przykład:
Opłata rejestracyjna 0,01 PLN (zwracana pożyczkobiorcy); całkowita
kwota pożyczki 1500 PLN; czas obowiązywania umowy 30 dni; oprocentowanie zmienne w skali roku 7,2%
(odsetki maksymalne); opłata przygotowawcza 0 PLN; prowizja 232,35 PLN; odsetki kapitałowe 8,88 PLN;
całkowity koszt pożyczki 241,23 PLN; całkowita kwota do zapłaty 1741,23 PLN; Rzeczywista Roczna
Stopa Oprocentowania (RRSO) 513,72%. Stan na dzień 29.05.2020 r.

 

Obowiązek zawarcia umowy dodatkowej

Do uzyskania kredytu konieczne jest zawarcie przez Pana/Panią umowy dodatkowej, w szczególności umowy
ubezpieczenia lub innej umowyNIE DOTYCZYKoszty, które zobowiązany/a będzie Pan/Pani ponieść w związku z umową o kredyt1. W przypadku udzielenia Pożyczki na warunkach promocyjnych i jednoczesnej terminowej spłaty
Pożyczki promocyjnej:

  • Prowizja: {Loans.LoanFees} zł
  • Odsetki kapitałowe: {Loans.InterestFees} zł

2. W przypadku udzielenia Pożyczki bez warunków promocyjnych lub naruszenia przez Pożyczkobiorcę
obowiązku terminowej spłaty Pożyczki promocyjnej:

  • Prowizja: {Loans.OriginalLoanFees}  zł
  • Odsetki kapitałowe: {Loans.OriginalInterestFees} zł

Koszty prowadzenia jednego lub kilku rachunków w celu dokonywania wpłat i wypłat
środków pieniężnych
NIE DOTYCZYKoszty korzystania z instrumentów płatniczych (np. karty kredytowej)NIE DOTYCZYInne koszty, które konsument zobowiązany jest ponieść w związku z umowąNIE DOTYCZY

 

Warunki, na jakich koszty związane z umową o kredyt mogą ulegać zmianie Pożyczkodawca jest uprawniony do jednostronnej zmiany postanowień Umowy Pożyczki w przypadku:

a) zmiany sposobu lub formy świadczenia usług przez Pożyczkodawcę związanych z wprowadzeniem nowych
rozwiązań technologicznych, nowych produktów lub usług, o ile zmiany te zapewniają należyte
wykonanie Umowy oraz nie naruszają interesu Pożyczkobiorcy;

b) zmiany bądź wprowadzenia nowych powszechnie obowiązujących przepisów prawa mających zastosowanie
do produktów posiadanych przez Pożyczkodawcę;

c) konieczności dostosowania Umowy Pożyczki do stanowisk organów nadzoru, orzeczeń sądów lub decyzji
administracyjnych związanych z ochroną konsumentów.

O zmianie postanowień Umowy Pożyczki, Pożyczkodawca poinformuje Pożyczkobiorcę przed datą wejścia w
życie zmian do Umowy w formie elektronicznej poprzez wysłanie wiadomości e-mail wraz z dokumentem
nowej Umowy lub za pośrednictwem poczty.

Opłaty notarialne NIE DOTYCZY
Skutek braku płatności Odsetki za opóźnienie naliczane są w wysokości odsetek maksymalnych za opóźnienie określonych w art.
481 § 21 Kodeksu cywilnego, tj. dwukrotności wysokości odsetek ustawowych za
opóźnienie (wysokość
odsetek ustawowych za opóźnienie jest równa sumie stopy referencyjnej Narodowego Banku Polskiego i
5,5 punktów procentowych). W sytuacji gdyby zmiana wysokości stopy odsetek maksymalnych za
opóźnienie w rozumieniu art. 481 § 21 Kodeksu cywilnego, następująca w dowolnym momencie
trwania Umowy, miała prowadzić do pobierania przez Pożyczkodawcę Odsetek za opóźnienie w wysokości
przekraczającej wysokość odsetek maksymalnych za opóźnienie, Pożyczkodawca samoistnie, obniży
Odsetki za opóźnienie do wartości odpowiadającej nowej wysokości odsetek maksymalnych za opóźnienie.
Jeżeli zmiana odsetek maksymalnych za opóźnienie będzie polegać na ich podwyższeniu, Pożyczkodawca
jest uprawniony do naliczenia Odsetek za opóźnienie na podstawie tej zmienionej wysokości. W
przypadku zmiany wysokości Odsetek za opóźnienie, Pożyczkodawca niezwłocznie poinformuje o tym
Pożyczkobiorcę poprzez przesłanie, na trwałym nośniku, informacji o tej zmianie.

 

  1. Inne ważne informacje:
Odstąpienie od umowy
W terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy ma Pan/Pani
prawo do odstąpienia od umowy:
Tak
Spłata kredytu przed terminem określonym w umowie spłatę kredytu przed terminem Pożyczkobiorca uprawniony jest do dokonania spłaty Pożyczki w całości lub części przed terminem
określonym w Umowie. Za wcześniejszą spłatę części lub całości Pożyczki, Pożyczkodawca nie pobiera
dodatkowej prowizji.
Uprawnienie kredytodawcy do zastrzeżenia prowizji za spłatę kredytu przed terminem NIE DOTYCZY
Sprawdzenie w bazie danych

Jeżeli kredytodawca odmówi Panu/Pani udzielenia kredytu konsumenckiego na podstawie informacji
zawartych w bazie danych kredytodawca niezwłocznie zobowiązany jest przekazać Panu/Pani bezpłatną
informację o wynikach tego sprawdzenia oraz wskazać bazę danych, w której tego sprawdzenia dokonano

Zostanie Pan/Pani sprawdzony/a w następujących bazach danych:

1.    Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A. z siedzibą w Warszawie przy
Postępu 17A (02-676),

2.    Krajowy Rejestr Długów Biuro Informacji Gospodarczej S.A. z siedzibą we
Wrocławiu przy ul. Danuty Siedzikówny 12 (51-214),

3.    Biuro Informacji Kredytowej S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Postępu 17A
(02-676).

4.    Krajowe Biuro Informacji Gospodarczej S.A. 31-476 Kraków, ul. Lublańska
38, (31-476)

5.    Platformy Wymiany Informacji Pożyczkowej (www.credit-check.pl).

Prawo do otrzymania projektu umowy o kredyt
Ma Pan/Pani prawo do otrzymania, na
wniosek, bezpłatnego projektu umowy o kredyt konsumencki, jeżeli w ocenie kredytodawcy spełnia
Pan/Pani warunki do udzielenia kredytu konsumenckiego
Ma Pan/Pani prawo do bezpłatnego otrzymania egzemplarza projektu Umowy pożyczki.
Czas obowiązywania formularza Niniejsza informacja zachowuje ważność 30 dni od daty wystawienia formularza, przy założeniu
niezmienności warunków cenowych.

 

  1. Dodatkowe informacje podawane w przypadku sprzedaży usług finansowych na odległość
1) Informacje dotyczące kredytodawcy
Kredytodawca: KIM Finance Sp. z o.o.
KRS 0000600780, REGON 363690880, NIP 7010545986
Adres: ul. Hoża 86/410, 00-682 Warszawa
Numer telefonu: +48 22 388 64 44
Adres poczty elektronicznej: [email protected]
Numer faksu: NIE DOTYCZY
Adres strony internetowej: extraportfelpl.wpengine.com,
www.lendon.com.pl
Rejestr* KIM Finance Sp. z o.o. jest wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st.
Warszawy XII Wydział Gospodarczy pod nr. 0000600780
Organ nadzoru* Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
2) Informacje dotyczące umowy kredytowej
Odstąpienie od umowy* W terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy Pożyczkobiorca ma prawo do skorzystania z prawa do
odstąpienia od Umowy pożyczki. W razie wykonania przez Pożyczkobiorcę prawa odstąpienia Umowa
Pożyczki uważana jest za niezawartą. Pożyczkobiorca wykonuje prawo do odstąpienia poprzez przesłanie
oświadczenia o odstąpieniu na adres Pośrednika lub na adres poczty elektronicznej Pośrednika.
Wybór prawa właściwego*
Do zawartej z Panem/Panią umowy o kredyt będzie miało
zastosowanie prawo:
Prawo polskie.

 

Postanowienie umowy dotyczące wyboru prawa właściwego lub właściwego sądu Do Umowy Pożyczki stosuje się przepisy prawa polskiego. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów
wynikłych w związku z Umową Pożyczki, jest sąd właściwy dla miejsca zamieszkania pozwanego lub sąd
miejsca wykonania zobowiązania.
Prawo właściwe dla zobowiązań pozaumownych wynikających z kontaktów handlowych
mających miejsce przed zawarciem umowy:
Prawo polskie.
Język umowy/język komunikacji Informacje i warunki umowy będą podawane w języku polskim.
3) Informacje dotyczące odwołań
Pozasądowe rozstrzyganie sporów Pożyczkobiorca ma prawo złożyć reklamacje w sprawach dotyczących Umowy Pożyczki. Reklamacje należy
składać w jeden z następujących sposobów:

a) pisemnie na adres pocztowy Pośrednika działającego w tym zakresie na rzecz Pożyczkodawcy;

b) za pośrednictwem e-maila na adres elektroniczny wskazany na Stronie Internetowej;

c) telefonicznie za pośrednictwem infolinii pod numerem telefonu wskazanym na Stronie Internetowej.

Pożyczkobiorca również ma prawo skorzystać z pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich i
wystąpić z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy do Rzecznika Finansowego, który jest Podmiotem właściwym
do rozstrzygania sporu wynikającego z Umowy pomiędzy Pożyczkobiorcą a Pożyczkodawcą, zgodnie z
ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o
Rzeczniku Finansowym (Dz. U. z 2017, poz. 2270 ze zm.).

Pożyczkobiorca ma także możliwość skorzystania z internetowej platformy ODR w celu rozstrzygnięcia
sporu powstałego pomiędzy Pożyczkodawcą a Pożyczkobiorcą. Platforma jest dostępna pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL
i służy pozasądowemu rozstrzyganiu przez internet sporów między konsumentami i
przedsiębiorcami.

×

Maksymalna wysokość pierwszej pożyczki to 3000 zł na okres 30 dni.

Reprezentatywny przykład: Opłata rejestracyjna 0,01 PLN (zwracana pożyczkobiorcy); całkowita kwota pożyczki 1500 PLN; czas obowiązywania umowy 30 dni; oprocentowanie zmienne w skali roku 7,2% (odsetki maksymalne); opłata przygotowawcza 0 PLN; prowizja 232,35 PLN; odsetki kapitałowe 8,88 PLN; całkowity koszt pożyczki 241,23 PLN; całkowita kwota do zapłaty 1741,23 PLN; Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) 513,72%. Stan na dzień 29.05.2020 r.

Przyznanie pożyczki zależy od wyniku oceny zdolności kredytowej wnioskodawcy. Podmiotem udzielającym pożyczki jest KIM Finance Sp. z o.o., zaś Pośrednikiem Creamfinance Poland Sp. z o.o.

×

Jeżeli otrzymasz pożyczkę na warunkach promocyjnych bez naliczania lub z obniżoną wartością prowizji, odsetek kapitałowych lub opłaty przygotowawczej, promocja obowiązuje pod warunkiem, że spłacisz pożyczkę w terminie spłaty określonym w Twojej umowie pożyczki. W przypadku zwrotu pożyczki po upływie tego terminu, promocja przestaje obowiązywać i będziesz zobligowany do spłaty pożyczki zgodnie ze standardowymi warunkami określonymi w Twojej umowie pożyczki. Warunkiem udzielenia pożyczki jest uzyskanie pozytywnej oceny zdolności kredytowej. Szczegółowe warunki finansowe promocji, jeżeli otrzymasz pożyczkę na warunkach promocyjnych, określone będą w Twojej umowie pożyczki. Więcej w Regulaminie Promocji

Zobacz też

Konto oszczędnościowe czy lokata bankowa – co wybrać dla swoich pieniędzy?

5 lipca, 2025

Kiedyś wybór był prosty – dziś to decyzja strategiczna. Gdy jeszcze dekadę temu Polacy szukali bezpiecznego miejsca dla swoich oszczędności, stawiali głównie na lokaty terminowe. Konto oszczędnościowe było dodatkiem – bardziej elastycznym, ale zazwyczaj mniej opłacalnym. Dziś sytuacja diametralnie się zmieniła. Stopy procentowe, dostęp do cyfrowych narzędzi finansowych, nowe produkty oszczędnościowe i… obligacje skarbowe, które […]

Czytaj dalej...

Negocjacje z wierzycielem – jak rozmawiać o ugodzie i restrukturyzacji długu?

3 lipca, 2025

Negocjacje z wierzycielem bywają najtańszą i najszybszą drogą do wyjścia z długów. Bank lub firma pożyczkowa też wolą odzyskać pieniądze w ratach dostosowanych do Twoich możliwości niż wszczynać egzekucję. Zanim jednak usiądziesz do stołu negocjacyjnego, warto wiedzieć, czego możesz oczekiwać i jak stworzyć propozycję, która zachęci drugą stronę do dojścia do porozumienia. Negocjuj z wierzycielem […]

Czytaj dalej...

Jak poprawić swoją zdolność kredytową? Praktyczny poradnik

25 czerwca, 2025

Zdolność kredytowa to pojęcie, które brzmi jak coś oczywistego. W końcu chodzi o to, czy bank lub inna instytucja finansowa uzna nas za klienta godnego zaufania. Jednak wystarczy jeden odrzucony wniosek kredytowy, by przekonać się, jak skomplikowana to materia. Nagle okazuje się, że żeby wziąć kredyt gotówkowy, nie wystarczy dobrze zarabiać i nie mieć długów. […]

Czytaj dalej...